lördag 30 april 2011

HÄRLIGA VÅR

http://blogg.cathen.se/#home  Länken till småbäsarna till Chelsea o Ville, gå in o kika!!

Ja dt va ett tag sen jag uppdaterade...hm vart tar tiden vägen??  Mycket prat om valparna blir dt ju så klart. Vi var upp o kika på långfredan fullt bestämmda - ingen mer hund hos österlunds inte!!
o titta kan man ju alltid göra
Ja vad händer?? nog kan väl en liiiten liiiten corgipojke få plats hos oss o tänk om ingen vill ha just han??  stackarn ska han bli liksom kvar då rå  
Han kommer till v 26. Vem utav dom vet jag ej, återstår o se.
Ska tilläggas att Peter inte va såå svårövertalad ;)

Ska ringa o anmäla mig o Ruben blir dt, till en provapå gång för vallning, sk vallningstest för o se om hunden har anlag. Om dt går bra kan man gå en kurs. Skulle vara jättekul o prova.
Ni får höra senare hur dt gick.

På mån börjar jag på Lingårdengruppen, nervöst. Blev faktiskt tillfrågad om jag vill prova, väldigt överaskad blev jag!! o glad förstås att de tänkte på lilla mig.
Ska fortsätta som vanligt men med lite kontorsgöra oxå.

Om en vecka åker jag o lilla mamma o Bernt till öland. Min mor kommer ju därifrån o jag har aldrig varit med hem till hennes trakter. Ska bli jättekul, hoppas på finväder.
Vi har hyrt en bil o ska köra runt hela ön tänkte vi o så ska jag boka ridtur på ett westernställe. Blir bra för ridsuget :)

Killen kante
Kezie

Röd kille
Tjejen vitöra
Killen bulldozern
Killen lillröding











Min man fyller år på tis 3maj då är Ni välkommen på fika men som den otålige pajk han är så har han redan öppnat paketet men jag är van o han är glad ;)





Sänder en kryapådig tanke till Buster i bergsåker som tyvärr blev ormbiten på promenad med matte o kompisar i tisdags.


Ha en härlig valborgsmässoafton allihopa!!

Tjingtjing  

3 kommentarer:

  1. Hej på dig och äntligen en uppdatering. Så fina de är småvalparna och det är svårt att stå emot med tanke på att du är farmor till dem hahaha:)Vad läser jag att du ska börja på Lingården! Det har du varit tyst om, inget Österro då? Synd för oss.
    Blir kul att följa din nya hund framöver. Ha en skön ölandsvecka. Du läste såg jag att jag fick Izzie ormbiten också, bara Emma kvar nu.

    Ha det gott och vi syns hoppas jag./Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Du glömde berätta vad det var i paketen:):):)

    SvaraRadera
  3. Hej så du har fixat så även jag kan skriva kommentarer :-) vi är då hopplöst dålig på att komma ihåg födelsedagar vå måste bättra oss.

    SvaraRadera