onsdag 12 september 2012

HÖST!

Ja det går liksom inte o komma ifrån, det är höst nu! Brukar inte röra mig så mycket vilken årstid det är, njuter av de alla, men sommaren gick så fort o det var aldrig riktigt varmt någongång...tycker jag iaf.

Vi har haft det bra, fyra veckors lugn sem, mycket go mat & dryck o så altanhäng ;)

Sitter hemma o snörvlar o skriver ett inlägg, en tjurig höstförkylning flyttade in förra veckan, helt utan lov!! 
Syns på vovvarna att matte är sjuk, de klättrar snart på väggarna, synd om dom, vi som var igång ordentligt :)
Måste ligga i så vi orkar vara ute mycket då vi åker till Åre i slutet på sept. Jaa äntligen tillbaka till mitt favvoställe o iår är det höstmarknad den helgen vi åker dit!! tjihhoo missade den förra gången.

Tänkte ta en ridtur där uppe men nu så har jag skrivit in mig på ridskola istället, vill så gärna lära mig riktigt o rida dessa islänningar med sina gångarter, sen så kanske kanske ;)

Precis anmält "Gusse" till nordic utställn, han är inte i toppskick men han börjar få bättre o bättre päls nu iaf, han var helt avpälsad i svenstavik. Mager är han ju oxå, hör inte till vanligheterna hos mina djur host host ;);) han är dålig på o äta, provat klass nu o det gillar han som tur är, liite bättre hull, peppar peppar.

Vilken tur man har, jag har liksom på ett bananskal hamnat i värsta trevliga gänget hundägare. Gusses uppfödare Cathrin http://www.blogg.cathen.se/#home är så himla gullig o mysig på ett enkelt sätt, så som man själv vill vara!

Igentligen så har jag rätt tråkigt då man är hemma o sjuk, för dålig för o orka jobba med den farten som man måste ha men för pigg för o sova.
Ja ett nytt inlägg kan väl passa en dag som denna :)
funderade på vad jag skulle skriva om....hmmm ja det ser ju ut o bli långt ;)
Tänkte återge alla hästar jag tränat genom åren, så jag måste kalla inläggen del 1 del 2 osv tror jag innan jag kommit fram till alla!
Så den som är ointresserad av hästar får blunda några inlägg framåt.

Tjing tjing på Er





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar